Een gastvrije entree

Een gastvrije ontvangst staat garant voor een welkom gevoel. Naast een ‘opgeruimd huis’ zijn het de medewerkers die dat welkome gevoel overbrengen. Train ze in het omgaan met mensen met een beperking. Want: hoe benader je iemand die niet kan zien? En welke informatie geeft u mee? We helpen u graag bij de productie van een braillefolder, plattegrond, informatie over faciliteiten, rondleidingen, braillebordjes bij faciliteiten en beeldbeschrijvingen van collecties. De wereld van alternatieve leesvormen kent voor ons geen geheimen.

Entree

We gunnen u veel bezoekers. Maar als een wachtrij ontstaat, dan is het prettig om te weten of je in de juiste rij staat. Is de entree vrij van obstakels? Een eerste indruk is bepalend voor de rest van het bezoek.

Kassa

Is uw kassa (balie) toegankelijk voor blinden en slechtzienden? Voorkom dat er spullen in de weg staan.

Garderobe

Hoe vindt een blinde bezoeker een kluisje (terug)? Je moet er niet aan denken om je sleutel in 100 slotjes te passen.

Uitgangen

Welke deur is van de meterkast, toilet of nooduitgang? Een vergissing kan vervelende gevolgen hebben.

Toegangspoort

Is er een toegangspoortje?

Vertel de bezoeker hoe hij hier doorheen kan gaan.